Czy po wymianie oleju istnieje ryzyko pojawienia się wycieków, rozszczelnienie skrzyni automatycznej?
Czy po wymianie oleju istnieje ryzyko pojawienia się wycieków, rozszczelnienie skrzyni automatycznej?
W automatycznej skrzyni biegów w trakcie eksploatacji odkładają się osady, powstałe w procesie zużycia części metalowych i okładzin ciernych. Występują również nagary, ponieważ w trakcie pracy sprzęgła mogą nagrzać się do znacznej temperatury. Osad okłada się na częściach nieruchomych, więc głównie na obudowie. Jeżeli odłoży się na nieruchomych połączeniach, może wystąpić zjawisko dodatkowego doszczelnienia połączeń osadem powstałym na wewnętrznej stronie uszczelki. Stary zużyty i utleniony już olej, utracił właściwości płuczące, wiec osad pozostawał nieruchomy. Po oddziaływaniu nowym olejem w procesie wymiany dynamicznej, osad zostaje rozpuszczony i wypływa wraz ze starym olejem do maszyny ( tu mamy do czynienia z jedną z głównych zalet dynamicznej metody wymiany, ponieważ oderwane osady zostają usunięte poza skrzynie biegów, nie pozostają w we wnętrzu jak w przypadku metody statycznej).
Drugą możliwością rozszczelnienia jest nieprawidłowe zastosowanie środka czyszczącego tak zwanej płukanki. Środki tego typu są dość agresywne i w przypadku wypracowanych uszczelnień, które utraciły już swoją elastyczność mogą spowodować uszkodzenia.
Z tego powodu środki czyszczące należy stosować tylko przy dość niewielkich przebiegach choć w tym przypadku nie ma zwykle takiej konieczności. Jak również w przypadkach determinujących do jego użycia , na przykład gdy do układu olejowego przekładni automatycznej dostały się zanieczyszczenia.
W celu ograniczenia zjawiska twardnienia uszczelnień w procesie starzenia można zastosować dodatek do oleju ATF, którego jedną z właściwości jest poprawa elastyczności i nieznaczne spulchnienie uszczelnień. w ten sposób uszczelnienia poddawane są pewnej rewitalizacji i mogą posłużyć dłużej. Oczywiście jest to tylko poprawa kondycji uszczelnień, za sprawą dodatku nie staną się one nowymi.
Mamy ponad 20 lat doświadczenia
Świadczymy najwyższy poziom usług
Pracujemy szybko i starannie
Korzystamy z nowoczesnego sprzętu
Oferujemy atrakcyjne ceny
22 722 61 53
ul. 3 Maja 110
05-080 Izabelin C.
Statyczna Wymiana Oleju
Polega na spuszczeniu oleju korkami spustowymi lub przez miskę olejową i odczekaniu, aż wycieknie on ze skrzyni. Zaletą metody statycznej jest prostota, polegająca wyłącznie na spuszczeniu zużytego oleju.
Dynamiczna Wymiana Oleju
Możliwość całkowitej wymiany zużytego oleju w skrzyni biegów (skrzynia biegów + chłodnica oleju + przekładnia hydrokinetyczna). To jedyny sposób na zapewnienie długotrwałej bezawaryjnej pracy.
Dynamiczna wymiana Płynu Hamulcowego
Znajdujący się w układzie hamulcowym płyn z czasem traci swoje właściwości. Jeżeli nie zostanie w porę wymieniony, hamulce mogą zawieść bez ostrzeżenia.
Co to jest dynamiczna wymiana oleju?
Dynamiczna wymiana polega na podłączeniu specjalistycznego urządzenia w obieg oleju skrzyni biegów i przetłoczeniu całego oleju w układzie za pomocą urządzenia. Dodatkowo, w trakcie wymiany używany jest specjalny środek, który wspomaga oczyszczenie układu. Wraz ze starym olejem ze skrzyni usuwane są zanieczyszczenia, które mogłyby zatkać elektrozawory w przekładni. Skuteczność wymiany oleju tą metodą sięga do 100%, a ryzyko wystąpienia awarii automatycznej skrzyni biegów znacząco maleje.
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie statycznej (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę, wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym. Dlatego zalecamy dynamiczną wymianę oleju w ASB, która czyści cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów.
Dlaczego wymieniać olej w skrzyni biegów?
Sprawność automatycznej skrzyni biegów w dużej mierze zależy od czystości pracującego w niej oleju. W czasie eksploatacji dostają się do niego różnego rodzaju zanieczyszczenia, np. drobne opiłki metalu, które w zbyt dużym stężeniu mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń całego mechanizmu. Wraz z wiekiem i przebiegiem samochodu zmieniają się właściwości smarne oleju, jego gęstość i lepkość, przez co automatyczna skrzynia biegów ulega przyspieszonemu zużyciu.
Ze względu na koszt, niektórzy producenci samochodów określają czasookres wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. W praktyce jednakże problemy zdarzają się częściej, takie jak zacinanie się skrzyń biegów oraz problemy z zapłonem. Przyczyną takich problemów jest starzenie się oleju, która wpływa nie tylko na lepkość oleju, ale powoduje również korozję w podzespołach skrzyń biegów poprzez absorbcję wilgoci, co w konsekwencji prowadzi do awarii skrzyni.
Innym czynnikiem jest tarcie okładzin ciernych sprzęgieł, co wpływa na cały układ i działanie elektromagnetycznych zaworów sterujących oraz elementów tłumiących. Pogorszenie właściwości smarujących wpływa na zwiększenie tarcia części aluminiowych (co jest widoczne w postaci czarnego koloru zużytego oleju). Jeśli producent pojazdu nie określi krótszych czasookresów przeglądów zależnie od obciążenia, olej w automatycznej skrzyni biegów należy wymieniać nie rzadziej niż po 2 latach lub 30.000 – 60.000 km przebiegu.
Po statycznej wymianie oleju układ nie jest dostatecznie wyczyszczony, a jedynie poprawiona została jakość oleju. Układ wymiany oleju został tak zaprojektowany, aby nie tylko całkowicie i szybko wymienić olej, ale także łatwo i całkowicie wyczyścić wszystkie podzespoły i mechanizmy automatycznej skrzyni biegów.
Zalety dynamicznej wymiany oleju
Dzięki takiej wymianie, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień.
Dynamiczna wymiana oleju Warszawa
Ze wzgledu na bliską lokalizację do naszego warsztatu, w szczególności zapraszamy klientów z: Izabelin, Babice, Łomianki, Bielany, Bemowo, Wola, Żoliborz, Śródmieście, Ursus, Ochota, Włochy, Mokotów, Ursynów, Wilanów, Białołęka, Targówek, Praga-Północ, Praga-Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła.
Zainteresowany?
Zadzwoń do nas. Z przyjemnościa odpowiemy na wszystkie pytania.
Oferta usług
Zajmujemy się naprawą samochodów wszystkich marek
Dynamiczna Wymiana Oleju
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.
Wymiana Opon
Profesjonalna wymiana opon w samochodach osobowych.
Układy napędowe
Serwis układów napędowych wszystkich marek.
Auto Detailing
Maksymalne podniesienie walorów estetycznych i wizualnych samochodu.
Mechanika
Naprawa samochodów wszystkich marek.
Kompletny serwis pojazdów
Płukanie wtryskiwaczy, serwis klimatyzacji, czyszczenie filtrów DPF.
Ile kosztuje dynamiczna wymiana oleju?
Dynamiczna wymiana oleju CENA
Cena dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów zależy od typu skrzyni i kształtuje się między 300 zł a nawet 600 zł netto za robociznę. Średnie ceny oleju to od 38 zł za litr do 70 zł za litr, choć zdarzają się oleje tańsze lub droższe. Korzystamy głownie z olejów marki Ravenol ponieważ są dokładnie dopasowane do konkretnych norm skrzyń biegów.
PLN 300 - 600 /godz.
Cena jest zależna od typu skrzyni
Zadowoleni Klienci
"Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej została wykonana bardzo profesjonalnie, wszystkie etapy wymiany były omawiane bardzo szczegółowo, klient może na bieżąco obserwować pracę osoby z obsługi. Pan z obsługi, który dokonywał wymiany bardzo sympatyczny i z dużą wiedzą. Polecam serdecznie."
Joanna G.
"Wymiana oleju w ASB C4 Grand Picasso przy kliencie od ręki czas ok 2h,widzę co i ile leją, w innych firmach zostaw Pan samochód zadzwonimy, takim to ja dziękuję, cena usługi atrakcyjna, nie ma co kupować oleju bo mają dobre ceny, diagnoza przed i po wymianie w postaci jazdy testowej, czego chcieć więcej, gorąco i uczciwie polecam"